1947 yılında Adigey Cumhuriyeti'nin Hakurinohable Köyünde dünyaya gelen Abdullah Bersirov, Leningrad İ.Y. Repin Resim, Heykel ve Mimari Enstitüsünde öğrenim görmüştür. Bersirov, Adigey Cumhuriyeti Emektar Ressamı, Rusya Ressamlar Birliği ve Rusya Mimarlar Birliği üyesi, Kuzey Kafkasya'daki birçok ünlü mimari eserin yaratıcısıdır. Bunların içerisinde kendisinin en çok kıymet verdiği eser, ödüllü Maykop Camii eskizidir. Turizm merkezi "Kafkasya Köyü", "Ulus Anıtı", "Maykop Hipodromu" da bilinen diğer mimari çalışmalarıdır. Bersirov'un ilgi gören ilk sanatsal çalışması ""Mimari ve Zaman" adlı oymabaskıları serisidir. 1983 yılında yaptığı oymabaskılarda ressam, zamanla evrimleşen yapısal sembollerin çok katmanlı bir kombinasyonunu oluşturmuştu. İlerleyen yıllarda Bersirov bu yöntemi karmaşıklaştırarak kullanmayı sürdürdü. Bersirov'un eserlerinde eşit ağırlıkta iki merkez mevcuttur - tarihsellik ve folklora meyil. Her ikisi de zarif bir romantizm vurgusuyla zenginleşir. Eserlerinde sadece geçmişi aktarmayı değil, onu felsefi bir süzgeçten geçirerek, bugünün ve geleceğin harcına katmayı hedefler. Birçok çalışmasında, kronolojik ve uzamsal açıdan birbiriyle bağlantılı olayları anlatırken, Adige kültürünün eski medeniyetlerle bağını vurgulayan detaylara da yer vermeyi ihmal etmez.
Bersirov, manzara resimlerinde tabiatın bir kopyasını çıkarmaya çalışmaz, onu kendi amaçları doğrultusunda değiştirir. Özünde trajik olanı eğlencili bir dış görünümün ardında gizler. Bu yüzden gerek manzaralarında, gerek folklor ve tarih çalışmalarında mantıksal olandan sapma pahasına hep kendi tarzını hissettirir. 1990-1991 yıllarında yarattığı "Adige Takvimi" adlı guaş serisinde Adigelerin yaşamındaki önemli olaylar ve tabiatın çeşitli halleri bir arada işlenmiştir. Pagan dönem tanrıları olan Yemış, Thağelıç, Mezıtha çizimlerinde doruk noktasına varan anam, resmin zarif netliği ve renklerin duruluğu eserlere bir bayram havası verir. "Köylerin Şarkısı" ressamın ruhsal ve sanatsal olgunluğunun habercisi olan bir başyapıttır.